made a lightsaber

Discussion in 'Off-Topic Forum' started by Duranix, May 24, 2005.

  1. Duranix

    Duranix New Member

    Joined:
    Jan 22, 2005
    Messages:
    614
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    yes, starwars does funny things to your mind.

    ok, guys, i made a lightsaber.



    i have a car battery in a backpack, with two wires connected to it. the wires come out of the backpack, into the hilt, and connects to some coils.

    the hilt is about 30cm long. when i want to turn the saber on, i push on the bottom of the saber, and it pushes the coils up which in turn touches the metal blade on the inside of the hilt. The blade is designed with holes in the side so that they extend, but dont fall off. the electricity charges the extending blade, which is hollow, but made of iron. the blade is charged with electricity, and is glowing BLUE, and is really hot so i can cut stuff with it [​IMG] [​IMG] [​IMG]


    so its really not that hard. only problem is u need that backpack with the car battery.

    ill post some screenies soon.

    another problem is that u gotta wait for the saber to heat up before u can cut stuff.... although u CAN electrocute things with it.
     
  2. BWX

    BWX get out and ride

    Joined:
    Nov 29, 2002
    Messages:
    19,684
    Likes Received:
    62
    Trophy Points:
    73
    WTF!?!?! LOL- I want some pics man!!
     
  3. Duranix

    Duranix New Member

    Joined:
    Jan 22, 2005
    Messages:
    614
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    hehehe... ok so it doesnt REALLY look like a saber.... coz the blade isnt really white, and the glow isnt as pronounced... but it DOES glow blue and it DOES cut things :p

    just nto very fast... it takes time to burn through things, although im sure i could give someone 3rd degree burns and electrocution with it :D
     
  4. daedal

    daedal Uber Coffee Drinker

    Joined:
    Mar 12, 2005
    Messages:
    2,250
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Hah hah, that sounds awesome. ;)
    Post some pictures!
     
  5. Duranix

    Duranix New Member

    Joined:
    Jan 22, 2005
    Messages:
    614
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    ok, at the moment, it looks really crappy because the handle is just a really crap wood block....'

    dont really wanna post anything while it looks like shit, but if u wanna see what it likes, hook a car battery up to some wire :D
     
  6. BWX

    BWX get out and ride

    Joined:
    Nov 29, 2002
    Messages:
    19,684
    Likes Received:
    62
    Trophy Points:
    73
    Just post the pix.. who cares what it looks like-- it is a "work in progress" - we will understand..

    Just post what you did so we can laugh at you!



    PS- if you don't post pix we will think you are BS'ing us.
     
  7. HardwareHeaven

    HardwareHeaven Administrator Staff Member

    Joined:
    May 6, 2002
    Messages:
    32,274
    Likes Received:
    163
    Trophy Points:
    88
    **goes to rename "offtopic" to "star wars discussion forum" **
     
  8. dj_stick

    dj_stick Apple Fanboy?

    Joined:
    Jun 3, 2003
    Messages:
    17,575
    Likes Received:
    204
    Trophy Points:
    88
    that sounds dangerous
     
  9. digerati

    digerati Everyones life has worth

    Joined:
    May 1, 2003
    Messages:
    3,768
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    0
    There's a little Star Wars in all of us, even you! :lol:
     
  10. Duranix

    Duranix New Member

    Joined:
    Jan 22, 2005
    Messages:
    614
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    lol...

    ok, heres a pic.

    http://img278.echo.cx/img278/4650/mylightsaber8nb.jpg

    yes, i have shonky woodwork skills.

    and yes, the background is photoshopped.... im not showing you guys my room =@

    it has undies all over the ground.


    *edit*

    im gonna write up a tutorial for people who want to know how to do it.
     
  11. TJ-

    TJ- New Member

    Joined:
    Oct 18, 2004
    Messages:
    3,679
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    0
    :lol:
     
  12. Duranix

    Duranix New Member

    Joined:
    Jan 22, 2005
    Messages:
    614
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    all done :D

    done prac report style:


    *******************************************************************************************************
    I AM NOT RESPONSIBLE IF YOU KILL YOURSELF, BURN YOURSELF, OR ELECTROCUTE YOURSELF, OR ANY OTHER STUFFED UP THING THAT MAY HAPPEN
    *******************************************************************************************************

    Name: Duranix

    Date: May the 24th 2005

    EXPERIMENT:: To make an electric lightsaber.



    AIM: To use some scrap stuff lying around to make a lightsaber.



    APPARATUS: Wood, backpack, wire, car battery, metal rod, drill.



    METHOD:






    • Gather your stuff, and put it all in a pile.
    • Drill some holes in the wood.
    • make a big hole that u can stick the rod in.
    • stick the rod in the hole.
    • using the other 2 holes u made, insert the wire and solder it to the part of the metal rod that’s inside the wood.
    • put the car battery inside the backpack.
    • attach the wire to the car battery.




    RESULTS AND OBSERVATIONS:



    After a few minutes, the rod will start to heat up, and itll start to get really hot, so don’t touch it.



    Don’t touch the blade, as u will suffer burns and electrocution.




    CONCLUSION:


    [font=&quot]This experiment shows us an easy way to create a weapon of the jedi.
    [/font]

    [font=&quot]
    [/font]

    [font=&quot]
    [/font]
     
  13. Duranix

    Duranix New Member

    Joined:
    Jan 22, 2005
    Messages:
    614
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Just dont swing it around yet... because it might not be firmly inserted into the wood.... and when u swing it, it might come out and kill someone.
     
  14. BWX

    BWX get out and ride

    Joined:
    Nov 29, 2002
    Messages:
    19,684
    Likes Received:
    62
    Trophy Points:
    73
    Where is the rest of the pic? You have a zoomed out view? Also doesn't the wood start burning??

    And- if it did come out it could start a fire... I wouldn't suggest anyone attempt this. It sounds like an accident waiting to happen..


    By all means video tape yourself using this thing, so we can see you on the Vonage commercials when you burn down the house! :uhoh: :wtf:
     
  15. wiskerbizkit

    wiskerbizkit DH ***** hobo

    Joined:
    Aug 13, 2004
    Messages:
    467
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    0
    Yeah lets see a lit up pic
     
  16. Vikingod

    Vikingod Int'l Fish Liaison

    Joined:
    Jul 6, 2004
    Messages:
    16,226
    Likes Received:
    117
    Trophy Points:
    88
  17. BWX

    BWX get out and ride

    Joined:
    Nov 29, 2002
    Messages:
    19,684
    Likes Received:
    62
    Trophy Points:
    73
    It doesn't even look like that thing can possibly light up-- does it actually work or is this only a theory?
     
  18. pr0digal jenius

    pr0digal jenius Delete Me

    Joined:
    Mar 15, 2004
    Messages:
    14,526
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    0
    it probably glows orange.

    Lightbulbs work off the same theory as his lightsaber, except they have both a source, and a sink, instead of a source leading to a dead end.

    Different metals would yield different results. If you can find some, tungsten would make some SPECTACULAR results ;)
     
  19. BWX

    BWX get out and ride

    Joined:
    Nov 29, 2002
    Messages:
    19,684
    Likes Received:
    62
    Trophy Points:
    73
    Don't use magnesium!! :rofl:
     
  20. blix9

    blix9 New Member

    Joined:
    Jun 9, 2002
    Messages:
    315
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    I haven't read all the posts in this thread through and just skimmed through but guys... this is just too much. I had to lie down. I was on my four to laugh my ass off before that. This is harsh.:rofl::rofl::rofl:
     

Share This Page

visited